Pomoc przy wyborze auta... z góry dzięki

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Big
    RS
    S_OCP Member
    • 2007
    • 6389

    #26
    Zamieszczone przez piotrekpruszcz
    Mam OI z silnikiem 75KM i druga OII z silnikiem 102 KM i powiem Wam że OI lepiej się zbiera od tej drugiej
    Niedługo dowiem się, że 75KM zbiera sie lepiej niz 1.8 125 KM Taaa jasne. A moment obrotowy to wymysł fizyków Kolego jak silnik o dużo mniejszym momencie i mocy moze mieć lepsze przyśpieszenia ?? Wynika z tego, że VW zrobił krok wstecz wproawdzając modyfikacje w silniku BSE, poniwaz pomimo wiekszej moc i wartosci momentu obrotwego zapewnia ... gorsze osiagi 8) Czyli miliony euro wywalone w błoto.
    Zamieszczone przez piotrekpruszcz
    własnych doświadczeń wiem, że do jazdy miejskiej OI 75KM wystarcza i wcale nie jest ostatnia spod świateł
    Co to znaczy WYSTARCZA??? Kiedys do jzady miejskiej wystarczały 24 KM w maluchu, potem 48 KM w Skodzie 105 itd.
    Myslę ze jak na auto tej wielkości i przede wszystkim o takiej masie jaka ma O I te 100KM to jest minimum.
    P.S. Ja na swoim rowerku też startuję jako pierwszy zpod świateł czyli mój rower jest lepszy od 1.6 75KM
    Czarny Elegance

    Komentarz

    • jarku.
      Ambiente
      • 2008
      • 139

      #27
      Big, różnica 10Nm to nie jest odczuwalna na ulicy różnica. a tekst "
      Zamieszczone przez piotrekpruszcz
      Mam OI z silnikiem 75KM i druga OII z silnikiem 102 KM i powiem Wam że OI lepiej się zbiera od tej drugiej
      nie jest do końca nieprawdziwy. Jeżeli silnik osiąga maksymalny moment obrotowy i moc max. przy niższych obrotach daje wrażenie zrywniejszego. jeżeli moc max jest dostępna przy wysokich obrotach - podczas przyspieszania przez długi czas nic się nie dzieje.
      jeżeli ktoś wie przy jakich obrotach ten 100konny silnik ma moc i moment max. proszę o info
      http://zzakierownicy.autokult.pl/

      Komentarz

      • Agamek12
        RS
        S_OCP Member
        • 2006
        • 9935
        • Ford

        #28
        Zamieszczone przez jarku.
        Big, różnica 10Nm to nie jest odczuwalna na ulicy różnica. a tekst "
        Zamieszczone przez piotrekpruszcz
        Mam OI z silnikiem 75KM i druga OII z silnikiem 102 KM i powiem Wam że OI lepiej się zbiera od tej drugiej
        nie jest do końca nieprawdziwy. Jeżeli silnik osiąga maksymalny moment obrotowy i moc max. przy niższych obrotach daje wrażenie zrywniejszego. jeżeli moc max jest dostępna przy wysokich obrotach - podczas przyspieszania przez długi czas nic się nie dzieje.
        jeżeli ktoś wie przy jakich obrotach ten 100konny silnik ma moc i moment max. proszę o info
        100KM / 5600obr/min, 145Nm / 3800obr/min
        75KM / 4600obr/min, 135Nm / 3200obr/min
        Adam... Używam:
        Rolka: e11FL 97KM/130Nm
        Passek: B6 175KM/366Nm

        Komentarz

        • Matis68
          Ambiente
          • 2006
          • 195

          #29
          W przyspieszaniu do 100 km/h 100 konny AKL rzeczywiście jest 2 s szybszy od AEE , ale już w elastyczności różnice się wyraźnie zacierają. Wynika to z tego że sinik 75 hp dużo szybciej ma max momentu obrotowego. Poza tym ten sinik 75 hp ma w rzeczywistości koło 80 hp i 140 nm. W końcu to wprowadzenie MPI musiało cos dać. Ktoś kiedyś miał w stopce opis z hamowni. Jeździłem jednym i drugim i w skrócie słabszy przyspiesza najlepiej w zakresie 2500 - 4500 rpm a drugi 4000 - 6000 rpm. W sumie nie będę odkrywczy jak powiem że oba są dobre na miasto i za słabe na trasę..
          http://www.youtube.com/watch?v=qtDOe...eature=related

          Komentarz

          • Agamek12
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 9935
            • Ford

            #30
            Zamieszczone przez piotrekpruszcz
            te 6l to chyba jakieś emeryt stajl na 5 biegu 60 na godzine.
            Jazda 500km trasą gdańską z prędkościami około 110-130 (średnia prędkość prawie 100km/h), bardzo rzadkie wyprzedzanie, samochód załadowany 3-ma osobami i bagażnik zapełniony pod dach, mały ruch, klima prawie cały czas wyłączona: 6,5l/100km.
            Jazda 500km trasą gdańską z prędkościami około 110-120 (średnia prędkość około 50-60km/h), częste wyprzedzanie z redukcją do II/III-go biegu, samochód załadowany 3-ma osobami i bagażnik zapełniony pod dach, bardzo duży ruch ruch/korki, klima włączona przez około 50% jazdy: 7,5l/100km.
            Jazda objazdowa 300km drogami i miastami mazurskimi z prędkościami około 70-80 km/h, częste wyprzedzanie z redukcją do II/III-go biegu, samochód załadowany 3-ma osobami i bagażnikiem załadowanym do rolety, bardzo duży ruch ruch/korki, klima włączona przez około 50% jazdy: 7,5l/100km.
            Ale: Jazda w mieście Warszawie: MFA wskazuje zawsze ponad 10l/100km...

            Średnia z MFA z około 90h jazdy (pokrywająca się ze stanem faktycznym podczas tankowania): 8,1l/100km
            Adam... Używam:
            Rolka: e11FL 97KM/130Nm
            Passek: B6 175KM/366Nm

            Komentarz

            • Dzida
              RS
              • 2006
              • 2253

              #31
              Zamieszczone przez piotrekpruszcz
              Mam OI z silnikiem 75KM i druga OII z silnikiem 102 KM i powiem Wam że OI lepiej się zbiera od tej drugiej.
              Dokadnie. Miałem kiedyś Cordobę z tym motorem i spokojnie daje radę. Mało tego jak większość 8 zaworowców ma położony relatywnie nisko moment, co sprawia że dosyć sprawnie przyspiesza.

              Komentarz

              • redhead
                Ambiente
                • 2008
                • 161
                • Octavia II combi (1Z5)
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                #32
                Agamek12, ze spalaniem u mnie prawie identycznie
                pozdr

                Komentarz

                • Agamek12
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 9935
                  • Ford

                  #33
                  Pozwolę sobie wkleić charakterystyki obu silników:
                  AEE:
                  AKL/AEH:

                  Faktycznie, AEE ma o wiele niżej/wcześniej położone wartości maksymalne. Ale zauważcie w AKL/AEH, że moment taki jak maksymalny w AEE (czyli 135Nm) pojawia się już przy 2500obr/min (czyli wcześniej niż w AEE) i utrzymuje się aż do ponad 5000obr/min!!! Tak samo moc maksymalna taka jak w AEE pojawia się w mocniejszym silniku już poniżej 4000obr/min. Czyli w rzeczywistości charakterystyka mocniejszego silnika w całym zakresie obrotów jest korzystniejsza niż AEE.

                  No, może poniżej 2000obr/min można zauważyć przewagę AEE, ale chyba prawie nikt nie jeździ z takimi obrotami...
                  Adam... Używam:
                  Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                  Passek: B6 175KM/366Nm

                  Komentarz

                  • Daro8610
                    Drive
                    • 2009
                    • 41

                    #34
                    oki to już mam dość dobre pojęcie o silnikach 1.6 75 i 100 KM co do miasta i trasy. za to wam wielce dziękuję
                    Jednak mam jeszcze takie pytanie wiem że to różnie bywa jak to z silnikami i uzywaniem a zarazem utrzymaniem stanu technicznego, ale któr mają więcej usterek typu padł i trzeba do warsztatu.. bo to też ważne

                    Komentarz

                    • wojciech_
                      Ambiente
                      • 2008
                      • 164

                      #35
                      Hmm a jak wyglada kwestia przelozen? W zakresie uzytecznych predkosci obrotowych silnika (czyli pewnie mniej wiecej od 2 do 4tys) roznica momentu obrotowego jest niewielka wiec jesli 75koni ma krotsze przelozenia, to dynamika jest porownywalna
                      Jezdzilem felicia z silniczkiem 1.6 75koni i zbierala sie bardzo fajnie nawet z obciazeniem.

                      Komentarz

                      • AndiT
                        Rider
                        • 2008
                        • 332

                        #36
                        Zamieszczone przez Ziomal
                        Bierz 1.6 100 Km , nie musisz wykorzystywać tej mocy , 1.4 nie wiem czy jest aż tak strasznie ekonomiczne.
                        Dokladnie, 1.6 to jedyny sluszny wybor z tych dwoch silnikow. Nie bedzie on wcale duzo wiecej palil niz wersja 1.4. Poza tym silnik 1.4 bedziesz bardziej dusil, aby on jakos wogole jechal przez co cale oszczednosci na paliwie wezma w leb.

                        A prawda w sumie jest taka, ze najlepiej kup ten ktory bedzie bezwypadkowy i niezajechany
                        M47N2

                        Komentarz

                        • Agamek12
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 9935
                          • Ford

                          #37
                          Udało mi się odnaleźć w archiwalnycm numerach AMiS osiągi Octavii 1.6 75KM i 100KM i oto wyniki (odpowiednio 75KM i 100KM):
                          0-100: 16,1s / 11,8s
                          60-100 (IV bieg): - / 12,7s
                          80-120 (V bieg): 20,9s / 17,4s
                          Vmax: 180km/h / 189km/h
                          M: 1160kg / 1190kg
                          spalanie: 8,7l / 8,4l
                          Adam... Używam:
                          Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                          Passek: B6 175KM/366Nm

                          Komentarz

                          • szkoda
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 22543

                            #38
                            Zamieszczone przez Agamek12
                            Udało mi się odnaleźć w archiwalnycm numerach AMiS osiągi Octavii 1.6 75KM i 100KM i oto wyniki (odpowiednio 75KM i 100KM):
                            0-100: 16,1s / 11,8s
                            60-100 (IV bieg): - / 12,7s
                            80-120 (V bieg): 20,9s / 17,4s
                            Vmax: 180km/h / 189km/h
                            M: 1160kg / 1190kg
                            spalanie: 8,7l / 8,4l
                            wygląda na to, że między nimi jest przepaść :shock:
                            ale te 16,1, czy to nie pomyłka :?:
                            saport techniczny baj DGW
                            była BKD+DSG '05 120kkm
                            była BXE '08 190kkm
                            no i nie ma :-)

                            Komentarz

                            • ARobert
                              Rider
                              • 2008
                              • 254
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                              #39
                              Zamieszczone przez Agamek12
                              Udało mi się odnaleźć w archiwalnycm numerach AMiS osiągi Octavii 1.6 75KM i 100KM i oto wyniki (odpowiednio 75KM i 100KM):
                              0-100: 16,1s / 11,8s
                              60-100 (IV bieg): - / 12,7s
                              80-120 (V bieg): 20,9s / 17,4s
                              Vmax: 180km/h / 189km/h
                              M: 1160kg / 1190kg
                              spalanie: 8,7l / 8,4l
                              ..nie rozumiem tego. Aktualnie montowany silnik 1.4 ma 14,2 w zakresie 0-100. A ta podana wartość 60-100 /12,7 jest wyższa od wartości 0-100 /11,8 ?? ..czy aby to jest dobrze przepisane ?

                              Komentarz

                              • Agamek12
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2006
                                • 9935
                                • Ford

                                #40
                                Dane testowe są przepisane prawidłowo. Testy przeprowadzone przez Auto Motor i Sport w 8/1997 (75km) i 12/1999 (100km)...

                                Inna sprawa, że producent podawał (cytuje to AMiS w nr 7/1996), że przyśpieszenia 0-100 mają wartośc odpowiednio: 14,6s i 12,1s...

                                Coś jeszcze za AMiS 2/1997 (test) dla 75km:
                                0-100/120/140: 14,6/22/33,2
                                60-100/80-120 (IV bieg): 12,9/14,3
                                60-100/80-120 (V bieg): 18,4/19,6
                                Vmax: 170km/h
                                śr. spalanie: 9,8
                                Adam... Używam:
                                Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                Passek: B6 175KM/366Nm

                                Komentarz

                                • star200
                                  Ambiente
                                  • 2009
                                  • 177

                                  #41
                                  Potwierdzę tylko większość opinii przedmówców 101 KM to minimum dla Octavki. A co do spalania to max 9 l. I to głównie miasto i krótkie trasy zimą...a to chyba nie dużo

                                  Komentarz

                                  Pracuję...